דף הבית » שביל צליינים » טרקים בפיליפינים – חקור את פלאי הטבע | בלוג ישראלי

טרקים בפיליפינים – חקור את פלאי הטבע | בלוג ישראלי

השאירו פרטים ונחזור מיד:

טרקים בפיליפינים – חקור את פלאי הטבע | בלוג ישראלי

מבוא

הפיליפינים, גן עדן טרופי בדרום מזרח אסיה, ידוע לא רק בזכות החופים המדהימים והתרבות התוססת שלו, אלא גם בזכות הזדמנויות הטרקים המדהימות שלו. עם הנופים המגוונים, יערות הגשם השופעים וההרים הנישאים, הפיליפינים מציעה מגוון רחב של מסלולים המתאימים למטיילים מתחילים ומנוסים כאחד. בין אם אתם מחפשים הרפתקה שואבת אדרנלין או בריחה שלווה אל הטבע, בפיליפינים יש הכל.

1. הר פולאג – לכבוש את הפסגה השלישית בגובהה

אחד מיעדי הטרקים הפופולריים ביותר בפיליפינים הוא הר פולאג. בגובה מרשים של 2,926 מטר, זוהי הפסגה השלישית בגובהה בארץ. הטרק לפסגה לוקח אותך דרך יערות אזובים, שטחי עשב ושבילים ציוריים, המציעים נופים עוצרי נשימה של ההרים שמסביב ותופעת "ים העננים" המפורסמת. הר פולאג הוא גם ביתם של חי וצומח מגוונים, כולל הבמבוק הננסי הנדיר וחולדת העננים האנדמית.

אם יתמזל מזלכם, אולי אפילו תוכלו להציץ באנשים הילידים הידועים בשם האיבלואה, המתגוררים בכפרים הסמוכים. הזמן הטוב ביותר לטרק בהר פולאג הוא במהלך העונה היבשה מפברואר עד אפריל כאשר מזג האוויר נוח יותר.

2. הר הגעש טאאל – טיול לאי בתוך אגם

הר הגעש טאאל, הממוקם במחוז בטנגס, מציע חווית טרקים ייחודית שכן הוא ממוקם על אי בתוך אגם. המסע מתחיל בשיט בסירה על פני אגם טאאל, ולאחריו טיול עד לשפת המכתש. המסלול קל יחסית, מה שהופך אותו מתאים למתחילים ולמשפחות.

ברגע שתגיעו לפסגה, יתוגמלו עם נופים פנורמיים של אגם המכתש והנופים שמסביב. אם אתם מרגישים הרפתקנים, תוכלו אפילו לרדת אל המכתש ולטבול במים החמים. הר הגעש טאאל הוא ביקור חובה לאוהבי טבע ולמי שמחפש הרפתקת טרקים מיוחדת במינה.

3. הר אפו – קנה את הפסגה הגבוהה ביותר

עבור מטיילים מנוסים המחפשים אתגר, הר אפו הוא היעד האולטימטיבי. בגובה 2,954 מטר, זוהי הפסגה הגבוהה ביותר בפיליפינים. הטרק אל הפסגה לוקח אותך דרך יערות עבותים, רכסים תלולים ושטחים סלעיים, המציעים נופים מדהימים של הנופים שמסביב.

הר אפו הוא גם בית למגוון ביולוגי עשיר, עם מינים אנדמיים שונים של חי וצומח. בדרך, אולי תפגשו את הנשר הפיליפיני המלכותי, אחת הציפורים הנדירות בעולם. העלייה לפסגה תובענית פיזית אך מתגמלת מאוד, מה שהופך אותה לחביבה על חובבי הרפתקאות.

4. טרסות אורז בנאו – טרק בין נופי תרבות

אמנם לא שביל טרקים מסורתי, אבל טרסות האורז של Banaue במחוז Ifugao מציעות חוויה תרבותית ונופית ייחודית. טרסות אלו, שנחצבו בצלע ההר על ידי הילידים לפני אלפי שנים, מכונות לעתים קרובות "הפלא השמיני של העולם".

טרקים דרך הטרסות מאפשרים לכם לטבול במורשת העשירה ובמסורות של אנשי האיפוגאו. תוכלו לראות את מערכת ההשקיה המורכבת המקיימת את שדות האורז ולתקשר עם המקומיים שעדיין מתרגלים שיטות חקלאות מסורתיות. טרסות האורז של Banaue מציעות הצצה להיסטוריה של המדינה ולחוסן של קהילות הילידים שלה.

5. הר מאיון – התפעל מהקונוס המושלם

ממוקם במחוז אלביי, הר מאיון ידוע בצורת החרוט המושלמת שלו ובנופים הציוריים. הטרק אל הפסגה לוקח אותך דרך יערות עבותים, סלעים געשיים ושבילים חוליים. ככל שתעלו, תתכבדו בנופים עוצרי נשימה של האזור הכפרי שמסביב ושל הר הגעש מאיון המלכותי.

הר מאיון הוא הר געש פעיל, ולכן חשוב לבדוק את הפעילות הגעשית הנוכחית ולפעול לפי הנחיות הרשויות המקומיות. הטרק מציע הזדמנות ייחודית לחזות בכוחו הגולמי של הטבע ולהעריך את יופיו של ציון דרך איקוני זה.

6. הרי סיירה מאדרה – חקור את רכס ההרים הארוך ביותר

הרי סיירה מאדרה, המשתרעים על פני 600 קילומטרים לאורך החוף המזרחי של לוזון, מציעים מגרש משחקים עצום לחובבי שטח. רכס ההרים הוא ביתם של מערכות אקולוגיות מגוונות, כולל יערות גשם, נהרות ומפלים.

טרקים דרך הרי סיירה מאדרה מאפשרים לכם לחקור פנינים נסתרות כמו מפרץ דינגלן, בו תוכלו ליהנות מנופי חוף מדהימים, ונהר דופינגה, המציע נקודות שחייה מרעננות. המסלולים משתנים בדרגת קושי, מתאימים למטיילים מתחילים ומנוסים כאחד.

סיכום

הפיליפינים הם גן עדן לטרקים, המציע מגוון רחב של שבילים המציגים את היופי הטבעי והמורשת התרבותית של המדינה. מהרים נישאים ועד טרסות אורז שופעות, כל יעד לטרקים מספק חוויה ייחודית שתשאיר אתכם ביראת כבוד.

בין אם אתה מטייל מנוסה או מתחיל המעוניין לצאת להרפתקה הראשונה שלך, בפיליפינים יש משהו לכולם. אז ארזו את ציוד ההליכה, שרכו את המגפיים והתכוננו לחקור את הנופים עוצרי הנשימה של הפיליפינים.

למידע נוסף והשראה, עיין ברשימת ההשמעה הזו של YouTube המוקדש לטרקים בפיליפינים.

ויקיפדיה נמצאת כאן: https://yyy.yyy

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן