דף הבית » תאוות חיות בר » טיול רגלי בלפלנד – סיור במדבר הנורדי

טיול רגלי בלפלנד – סיור במדבר הנורדי

השאירו פרטים ונחזור מיד:

טיול רגלי בלפלנד – סיור במדבר הנורדי

מבוא

לפלנד, הממוקמת בחלק הצפוני ביותר של סקנדינביה, הוא אזור הידוע ביופיו הטבעי המדהים ושממה בתוליים. עם היערות העצומים, האגמים הבתוליים וההרים המכוסים בשלג, לפלנד מציעה חווית טיול ייחודית שאין דומה לה באירופה. במאמר זה נתעמק בנפלאות הטיולים בלפלנד ונחקור את הנופים עוצרי הנשימה והמורשת התרבותית של אזור קסום זה.

למה לטייל בלפלנד?

לפלנד היא גן עדן למטיילים, המציעה מגוון רחב של מסלולים ומסלולים המתאימים לכל רמות החוויה. בין אם אתה מטייל ותיק או מתחיל, יש משהו לכולם בארץ הפלאות הנורדית הזו. הנה כמה סיבות מדוע טיולים רגליים בלפלנד צריכים להיות ברשימת הדליים שלך:

1. מדבר בלתי נגוע

בלפלנד היא ביתם של כמה מאזורי השממה האחרונים שנותרו באירופה. כשאתם מטיילים בין היערות העצומים וההרים הסלעיים, תהיו מוקפים בטבע בתולי ובנופים עוצרי נשימה. תחושת הבדידות והשלווה שמגיעה עם חקר אזורי השממה הבתוליים הללו היא באמת שאין שני לה.

2. נופים ייחודיים

מהמפלים המכוסים בשלג של החוג הארקטי ועד האגמים והנהרות הצלולים כבדולח, לפלנד מציעה מגוון מגוון של נופים שבטוח ישאירו אתכם ביראת כבוד. האזור ידוע גם בפארקים הלאומיים המדהימים שלו, כמו הפארק הלאומי Urho Kekkonen והפארק הלאומי Pallas-Yllästunturi, שהם מושלמים עבור חובבי טיולים.

3. שמש חצות וזוהר צפוני

אחת החוויות הייחודיות לטיולים בלפלנד היא ההזדמנות לחזות בשמש החצות במהלך חודשי הקיץ. דמיינו לעצמכם טיול תחת זוהר הזהוב של השמש בחצות, מוקף בנוף עוצר נשימה. בחורף, אולי תהיה לך גם הזדמנות לראות את הזוהר הצפוני המהפנט שרוקדים על פני שמי הלילה.

4. מורשת תרבותית

לפלנד ידועה לא רק ביופייה הטבעי אלא גם בזכות המורשת התרבותית העשירה שלה. האזור הוא ביתם של העם הסאמי הילידים, שיש להם קשר עמוק עם הארץ ומסורותיה. כשתטיילו בלפלנד, תהיה לכם הזדמנות ללמוד על אורח חייהם, לבקר בכפרים הסאמיים המסורתיים ולחוות את התרבות הייחודית שלהם ממקור ראשון.

מסלולי ההליכה הטובים ביותר בלפלנד

כעת, לאחר שהשתכנעתם לחקור את נפלאות לפלנד באמצעות טיול רגלי, בואו נסתכל על כמה ממסלולי ההליכה הטובים ביותר באזור:

1. שביל Kungsleden

שביל Kungsleden, הידוע גם בשם שביל המלך, הוא אחד ממסלולי ההליכה המפורסמים ביותר בשוודיה. שביל זה, המשתרע על פני כ-440 קילומטרים, לוקח אתכם דרך כמה מהנופים עוצרי הנשימה בלפלנד, כולל הפארק הלאומי אביסקו המלכותי ורכס הרי קבנקייס המדהים.

2. שביל פאדג'לנטה

שביל Padjelanta הוא שביל באורך 140 קילומטרים שלוקח אתכם בלב הפארק הלאומי פאדג'לנטה. שביל זה מציע הזדמנות ייחודית לחוות את הטונדרה הפתוחה העצומה, האגמים הבתוליים והנוף הפנורמי של ההרים שמסביב. זהו גם שביל נהדר לאיתור חיות בר, כולל איילי צפון ושועלים ארקטיים.

3. שביל הטה-פאלאס

שביל Hetta-Pallas הוא שביל פופולרי באורך 55 קילומטרים שלוקח אתכם דרך הנופים המדהימים של הפארק הלאומי פאלאס-ילסטונטורי. מסלול זה מציע שילוב נהדר של שממה וחוויות תרבותיות, כאשר אתם עוברים באזורי רעיית איילים סאמיים מסורתיים ומבקרים במפלי הטה ופאלאס האייקוניים.

4. שביל Karhunkierros

שביל Karhunkierros, הידוע גם בשם שביל הדובים, הוא שביל באורך 80 קילומטרים הממוקם בפארק הלאומי Oulanka. שביל זה מפורסם בנופי המחוספס שלו, כולל נקיקים עמוקים, מפלים גועשים ומפלים ציוריים. זהו מסלול מאתגר שמתגמל את המטיילים בנופים עוצרי נשימה ותחושת הרפתקאות אמיתית.

השוואה מהירה

שביל אורך קושי עיקרי הדברים
שביל Kungsleden 440 ק"מ מאתגר הפארק הלאומי אביסקו, רכס הרי קבנקיז
שביל פאדג'לנטה 140 ק"מ לְמַתֵן הפארק הלאומי פאדג'לנטה, איתור חיות בר
שביל הטה-פאלאס 55 ק"מ קל עד בינוני הפארק הלאומי פאלאס-ילסטונטורי, תרבות סאמית
שביל קארהונקירוס 80 ק"מ מאתגר הפארק הלאומי אולנקה, נופים מוקשחים

כשאתם מתכננים את הרפתקת הטיולים שלכם בלפלנד, הקפידו לבחור מסלול המתאים לרמת הכושר ולתחומי העניין שלכם. זכור לארוז ציוד מתאים, כולל נעלי הליכה יציבות, ביגוד חם ומפה או מכשיר GPS אמין. כמו כן, מומלץ לבדוק את תנאי מזג האוויר ואת תנאי השביל לפני היציאה לטיול.

סיכום

טיול רגלי בלפלנד הוא חוויה קסומה באמת המאפשרת לכם להתחבר לטבע, לחקור נופים מדהימים ולהתעמק במורשת התרבותית העשירה של האזור. בין אם תבחרו לטייל בשביל Kungsleden המפורסם או לחקור את השבילים הפחות מוכרים, לפלנד תשאיר אתכם עם זיכרונות שיימשכו לכל החיים. אז, נעל את נעלי ההליכה, תפוס את התרמיל שלך וצא להרפתקה בלתי נשכחת במדבר הנורדי של לפלנד.

להשראה ומידע נוסף על טיולים בלפלנד, בדוק את הסרטון הזה ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן