דף הבית » שביל צליינים » טרקים ליד פראג – חקר היופי הטבעי | בלוג ישראלי

טרקים ליד פראג – חקר היופי הטבעי | בלוג ישראלי

השאירו פרטים ונחזור מיד:

טרקים ליד פראג – חקר היופי הטבעי | בלוג ישראלי

מבוא

פראג, עיר הבירה של צ'כיה, ידועה בהיסטוריה העשירה שלה, בארכיטקטורה המדהימה ובתרבות התוססת שלה. עם זאת, מעבר לרחובות השוקקים של העיר מסתתרת פנינה נסתרת לחובבי הטבע – ההזדמנות לצאת לטרקים ליד פראג. עם הנופים הציוריים, היערות העבותים והגבעות המתגלגלות, האזורים שמסביב של פראג מציעים מפלט מושלם עבור אלה המחפשים הרפתקאות בחוץ.

1. הפארק הלאומי שוויץ בוהמית

ממוקם במרחק נסיעה קצר מפראג, הפארק הלאומי בוהמיאן שוויץ הוא גן עדן למטיילים וחובבי טבע. הפארק מפורסם בתצורות אבן החול הייחודיות שלו, הנקיקים העמוקים ונקודות התצפית עוצרות הנשימה שלו. אחד השבילים הפופולריים ביותר בפארק הוא שביל Pravčická brána (שער Pravčická), המוביל אל קשת אבן החול הטבעית הגדולה באירופה. המסלול מציע נופים מדהימים של הנוף שמסביב ומתאים למטיילים מתחילים ומנוסים כאחד.

2. טירת קרלשטיין

אם אתם מחפשים חווית טרקים בשילוב עם מגע של היסטוריה, ביקור בטירת Karlštejn הוא חובה. טירה מימי הביניים הזו ממוקמת כ-30 קילומטרים מדרום-מערב לפראג, על ראש גבעה מוקפת ביערות עבותים. ישנם מספר מסלולי הליכה המובילים לטירה, המאפשרים לכם ליהנות מהיופי של האזור הכפרי של צ'כיה תוך כדי התעמקות בהיסטוריה המרתקת של הטירה. הטיול מציע נוף פנורמי של הנוף שמסביב והזדמנות לחקור את פנים הטירה ואת האוסף המרשים של חפצים מימי הביניים.

3. הפארק הלאומי Šumava

למי שמחפש חווית טרקים מאתגרת יותר, הפארק הלאומי Šumava הוא היעד המושלם. ממוקם בחלק הדרום מערבי של צ'כיה, ליד הגבול עם גרמניה ואוסטריה, הפארק הלאומי הזה הוא האזור המוגן הגדול ביותר במדינה. הפארק מאופיין במערכות האקולוגיות המגוונות שלו, כולל יערות עבותים, אגמים קרחונים וביצות כבול. ישנם מסלולי הליכה רבים ב-Šumava, החל מהליכות קלות ועד לטרקים של מספר ימים. אחד מנקודות השיא הוא העלייה לפסגה הגבוהה ביותר, Plechý, המציעה נופים עוצרי נשימה של ההרים והעמקים שמסביב.

4. הפארק הלאומי Krkonoše

אם אתם חובבי טיולי הרים, הפארק הלאומי Krkonoše הוא יעד שחובה לבקר בו. ממוקם בחלק הצפון-מזרחי של צ'כיה, ליד הגבול עם פולין, הפארק הלאומי הזה הוא ביתם של רכס ההרים הגבוה במדינה. הפארק ידוע בשטח המחוספס שלו, כרי דשא אלפיניים ומפלים מדהימים. השביל הפופולרי ביותר בקרקונושה הוא העלייה ל-Sněžka, הפסגה הגבוהה ביותר בצ'כיה. הטיול מציע נופים עוצרי נשימה של ההרים שמסביב והזדמנות לזהות צמחייה ובעלי חיים אלפיניים ייחודיים.

סיכום

בעוד פראג היא ללא ספק עיר שובת לב, חקר היופי הטבעי ליד הבירה יכול להיות חוויה מתגמלת. בין אם אתם מעדיפים טיולים עדינים בנופים ציוריים או טרקים מאתגרים בשטחים טרשיים, מסלולי הטרקים ליד פראג מציעים משהו לכל אחד. מתצורות אבן החול הייחודיות של הפארק הלאומי שוויץ בוהמית ועד לקסם ימי הביניים של טירת קרלשטיין, והמערכות האקולוגיות המגוונות של הפארקים הלאומיים Šumava ו-Krkonoše, לא חסר פלאי טבע לגלות. אז, שרוך את נעלי ההליכה שלך, ארז את התרמיל שלך וצא להרפתקת טרקים בלתי נשכחת ליד פראג.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן