דף הבית » טיולים היסטוריים » טרקים ואדי ראם – מסע במדבר | בלוג ישראלי

טרקים ואדי ראם – מסע במדבר | בלוג ישראלי

השאירו פרטים ונחזור מיד:

טרקים ואדי ראם – מסע במדבר | בלוג ישראלי

מבוא

ואדי רם, המכונה גם עמק הירח, הוא אזור מדברי מהפנט השוכן בחלקה הדרומי של ירדן. עם הנופים המדהימים, צוקי אבן החול המתנשאים ותצורות הסלע העתיקות, ואדי רם הפך ליעד פופולרי עבור חובבי טרקים מרחבי העולם.

סיור במדבר המדבר

היציאה להרפתקת טרקים בוואדי רם מציעה הזדמנות ייחודית לטבול ביופיו הגולמי של השממה המדברית. כשאתה חוצה את המרחב העצום של דיונות חול וקניונים מחוספסים, אתה תהיה שבוי בצבעי הנוף המשתנים ללא הרף, מאדומים עמוקים ועד לגוונים זהובים.

אחד מציוני הדרך האיקוניים ביותר בוואדי רם הוא שבעת עמודי החוכמה, סדרה של תצורות סלע נישאות המתנשאות במלכותיות מקרקעית המדבר. פלאי הטבע הללו, שהתפרסמו על ידי ספרו של TE לורנס בעל אותו השם, מספקים רקע עוצר נשימה למטיילים.

גילוי התרבות הבדואית העתיקה

ואדי רם הוא לא רק מקלט לחובבי הטבע אלא גם מקום עשיר במורשת תרבותית. האזור הוא ביתם של העם הבדואי, שבטי נוודים אשר גרים במדבר במשך מאות שנים. במהלך הטרק שלך, תהיה לך הזדמנות לתקשר עם המקומיים הבדואים הידידותיים וללמוד על אורח חייהם המסורתי.

ביקור במחנה בדואי הוא חוויה שחובה לעשות בוואדי רם. כאן תוכלו להתענג על המטבח הבדואי המסורתי, להאזין לסיפורים שובי לב מסביב למדורה, ואפילו לבלות לילה מתחת לשמי המדבר זרועי הכוכבים. הכנסת האורחים החמה של העם הבדואי תשאיר רושם מתמשך במסעכם.

מסלולי טרקים מאתגרים

ואדי רם מציע מגוון מסלולי טרקים המתאימים למטיילים מתחילים ומנוסים כאחד. בין אם אתם מעדיפים טיול נינוח או עלייה מאתגרת יותר, יש מסלול לכולם.

שביל ג'בל בורדה הפופולרי לוקח אותך לפסגה הגבוהה ביותר בוואדי רם, המציע נופים פנורמיים של המדבר שמסביב. הטרק הזה מצריך כמה כישורי טיפוס וטיפוס צוקים, אבל התגמול שווה את המאמץ.

למי שמחפש אפשרות פחות מאומצת, שביל לורנס אביב הוא בחירה מצוינת. מסלול נופי זה לוקח אותך למעיין טבעי על שמו של TE Lawrence, שבו אתה יכול לנוח וליהנות מהשקט של המדבר.

שאלות ותשובות

ש: האם זה בטוח לטרק בוואדי רם?

ת: כן, טרקים בוואדי רם הם בדרך כלל בטוחים. עם זאת, תמיד מומלץ ללכת עם מדריך מורשה שמכיר את השטח ויוכל להבטיח את שלומך.

ש: מהו הזמן הטוב ביותר לביקור בוואדי רם?

ת: הזמן הטוב ביותר לבקר בוואדי רם הוא במהלך האביב (מרץ עד מאי) והסתיו (ספטמבר עד נובמבר) כאשר מזג האוויר מתון ונעים לטרקים.

ש: מה עליי לארוז לטרק בוואדי רם?

ת: חיוני לארוז בגדים קלים ונושמים, נעלי טיולים יציבות, כובע, קרם הגנה והרבה מים. אל תשכחו להביא מצלמה כדי ללכוד את הנופים המדהימים!

סיכום

היציאה להרפתקת טרקים בוואדי רם היא חוויה בלתי נשכחת באמת. מתצורות הסלע המעוררות יראת כבוד ועד למורשת התרבותית העשירה של העם הבדואי, אזור מדברי זה מציע שילוב ייחודי של יופי טבעי ומסורות עתיקות. בין אם אתה מטייל מושבע או סתם מחפש הרפתקה חדשה, ואדי רם הוא יעד שאסור לפספס.

אז, ארזו מזוודות, שרכו את נעלי ההליכה והתכוננו לחקור את הנופים המהפנטים של ואדי רם. המדבר מחכה!

למידע נוסף על ואדי רם, בקר ויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן