דף הבית » סיפורי טרקים » טרקים בירדן – חקור את היופי הטבעי של ירדן

טרקים בירדן – חקור את היופי הטבעי של ירדן

השאירו פרטים ונחזור מיד:

טרקים בירדן – חקור את היופי הטבעי של ירדן

מבוא

ירדן, מדינה הידועה בהיסטוריה העשירה שלה ובפלאים העתיקים שלה, היא גם גן עדן לחובבי טבע. עם הנופים המגוונים שלה, מהמדבר האדום הדרמטי של ואדי רום ועד לעמקים הירוקים של שמורת הביוספרה דנה, ירדן מציעה מגוון רחב של הזדמנויות טרקים למחפשי הרפתקאות. בין אם אתה מטייל ותיק או מתחיל, לירדן יש מה להציע לכולם.

למה טרק בירדן?

המאפיינים הגיאוגרפיים הייחודיים של ירדן הופכים אותה ליעד אידיאלי לטרקים. המדינה היא ביתם של כמה מסלולי הליכה בעלי שם עולמי, כמו שביל הירדן וטרק דנה לפטרה, המאפשרים לחקור את היופי הטבעי המדהים והמורשת התרבותית של האזור. טרקים בירדן מציעים הזדמנות לשקוע בתרבות הבדואית המקומית, לחזות בשקיעות עוצרות נשימה מעל המדבר, ולגלות אתרים ארכיאולוגיים נסתרים לאורך הדרך.

1. שביל הירדן

שביל הירדן הוא מסלול טיול בינעירוני המשתרע על פני 650 קילומטרים, המשתרע מהקצה הצפוני של הירדן ועד לים האדום בדרום. טרק אפי זה לוקח אותך דרך נופים מגוונים, כולל יערות, קניונים, הרים ומדבריות. בדרך תפגשו חורבות עתיקות, כפרים בדואים ונופים פנורמיים עוצרי נשימה. את שביל הירדן ניתן להשלים במקטעים, המאפשרים לכם לבחור את האורך ורמת הקושי המתאימים להעדפות שלכם.

2. דנה לפטרה טרק

טרק דנה לפטרה הוא טיול רב-יומי פופולרי שלוקח אתכם משמורת הביוספירה דנה לעיר העתיקה פטרה. טרק מאתגר זה מציע הזדמנות ייחודית לחוות את היופי המחוספס של נופי ירדן. תעברו דרך קניונים עמוקים, תטפס בשבילי הרים תלולים, ותחנה מתחת לשמי המדבר זרועי הכוכבים. גולת הכותרת של הטרק היא הגעה לבניין האוצר האיקוני בפטרה, אחד משבעת פלאי תבל החדשים.

3. טרק מדברי ואדי רום

ואדי רום, הידוע גם בשם עמק הירח, הוא שממה מדברית עצומה בדרום ירדן. טרקים בוואדי רום מאפשרים לכם לחקור את נופיו האדומים, המאופיינים בצוקי אבן חול נישאים, דיונות חול אדומות ותצורות סלע עתיקות. תוכלו לבחור להצטרף לטרק מודרך או לצאת להרפתקה עצמית, קמפינג מתחת לכוכבים ולחוות את אורח החיים הבדואי המסורתי.

4. שמורת יער עג'לון

אם אתם מעדיפים חווית טרקים ירוקה יותר, שמורת יער אג'לון היא היעד המושלם. שמורת טבע זו ממוקמת בחלק הצפוני של ירדן, היא ביתם של יערות עבותים, עמקים ציוריים וחיות בר מגוונות. השמורה מציעה מספר שבילים מסומנים היטב באורכים ובקשיים משתנים, המאפשרים לכם לחקור את היופי הטבעי שלה בקצב שלכם. שימו לב לנמר הפרסי הנדיר, המצוי בשמורה.

השוואה מהירה

יעד לטרקים נוֹף עיקרי הדברים
שביל הירדן יערות, קניונים, הרים, מדבריות חורבות עתיקות, נוף פנורמי
דנה לפטרה טרק קניונים, הרים, מדבר שמי מדבר זרועי כוכבים, האוצר של פטרה
טרק מדברי ואדי רום מדבר, צוקי אבן חול, תצורות סלע תרבות בדואית, קמפינג מתחת לכוכבים
שמורת יער עג'לון יערות, עמקים חיות בר מגוונות, נמר פרסי

סיכום

טרקים בירדן מציעים הזדמנות ייחודית לחקור את היופי הטבעי והמורשת התרבותית של מדינה מרתקת זו. מהנופים המפורצים של שביל הירדן ועד לנוף המדברי עוצר הנשימה של ואדי רום, יש משהו לכל מחפש הרפתקאות. בין אם תבחרו לצאת לטרק של מספר ימים ובין אם תבחרו בטיולי יום קצרים יותר, תתוגמלו עם חוויות וזיכרונות בלתי נשכחים שיימשכו לכל החיים. אז ארזו את נעלי ההליכה, תפסו את התרמיל והתכוננו לגלות את פניני החן הנסתרות של ירדן באמצעות טרקים.

למידע נוסף והשראה, בדוק את הסרטון הזה ביוטיוב המציג את היופי של טרקים בירדן.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן