דף הבית » ממליצים מקומיים וטיפים » חקר הפירנאים: שני טרקים עוצרי נשימה בספרד

חקר הפירנאים: שני טרקים עוצרי נשימה בספרד

השאירו פרטים ונחזור מיד:

חקר הפירנאים: שני טרקים עוצרי נשימה בספרד

מבוא

הרי הפירנאים, רכס הרים מלכותי המשתרע על פני הגבול של ספרד וצרפת, מציע לחובבי הטבע ולחובבי הרפתקאות גן עדן של נופים מדהימים ומסלולי הליכה מרגשים. במאמר זה נתעמק בשני טרקים יוצאי דופן בפירנאים הספרדיים שישאירו אתכם בהתפעלות מהיופי הטבעי של האזור ומהמורשת התרבותית העשירה.

טרק 1: הפארק הלאומי אורדסה ומונטה פרדידו

ממוקם במחוז הואסקה, הפארק הלאומי אורדסה ומונטה פרדידו הוא אתר מורשת עולמי של אונסק"ו הידוע בקניונים הדרמטיים, הפסגות המתנשאות והעמקים השופעים שלו. טרק זה לוקח אותך דרך כמה מהנופים עוצרי הנשימה בפירנאים, ומציע הזדמנות ייחודית לטבול את עצמך בטבע.

הטרק מתחיל בעמק אורדסה, שם יקבלו את פניכם מפלים שוצפים, נהרות צלולים ויערות עבותים. ככל שאתה עולה, הנוף הופך לשטח טרשי של צוקי גיר וכרי דשא הרים גבוהים. גולת הכותרת של הטרק היא מונטה פרדידו האייקונית, הניצבת בגובה מרשים של 3,355 מטר (11,007 רגל) מעל פני הים. הנופים הפנורמיים מהפסגה פשוט מעוררי כבוד.

לאורך הטרק, תפגשו מגוון רחב של חי וצומח, כולל פרחי בר, יעלים ונשרים זהובים. הפארק הוא גם ביתם של היעל הפירנאי הנדיר ובסכנת הכחדה, מראה שחובבי הטבע יאהבו.

טרק 2: הפארק הלאומי Aigüestortes i Estany de Sant Maurici

ממוקם במחוז ליידה, הפארק הלאומי Aigüestortes i Estany de Sant Maurici הוא פנינה נסתרת בהרי הפירנאים הספרדיים. טרק זה מציע שילוב ייחודי של הרים טרשיים, אגמים צלולים ועמקים ציוריים, מה שהופך אותו לגן עדן למטיילים וחובבי טבע.

הטרק מתחיל בכפר הציורי אספוט, בו תצאו למסע בין יערות עבותים וכרי דשא אלפיניים. ככל שתעלו, יקבלו את פניכם המראה המדהים של אגמים קרחונים, כמו אסטאני דה סנט מאוריצי, המשקפים את הפסגות שמסביב במימיהם הבתוליים.

אחד משיאי הטרק הזה הוא ההזדמנות לחזות בצבעי הסתיו התוססים שמכסים את הנוף. הצמחייה המגוונת של הפארק, הכוללת עצי אשור, אשוח ואורן, יוצרים שטיח מהפנט של אדומים, צהובים וכתומים.

לאורך הטרק, תהיה לך הזדמנות לזהות מגוון של חיות בר, כולל יעלים, מרמוטות, ואפילו דזמן הפירנאי החמקמק. הפארק הוא גם גן עדן לצפרות, עם מינים כמו עיט זהוב ונשר המזוקן הממריא בשמים.

סיכום

יציאה לטרק בפירנאים הספרדיים היא חוויה בלתי נשכחת המאפשרת לכם להתחבר לטבע ולהתעמק במורשת התרבותית העשירה של האזור. בין אם תבחרו לחקור את הנופים הדרמטיים של הפארק הלאומי אורדסה ושל מונטה פרדידו או את האוצרות הנסתרים של הפארק הלאומי איגואסטורטס אי אסטני דה סנט מאוריצי, תתוגמלו בנופים עוצרי נשימה, חיות בר מגוונות ותחושת שלווה שרק אפשר להיות בה. נמצא בהרים.

אז, ארזו את נעלי ההליכה, קחו את התרמיל שלכם והתכוננו לצאת להרפתקה של פעם בחיים. הפירנאים מחכים לחקור!

למידע נוסף על הפירנאים, אתה יכול לבקר ויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן